پخش ویدیو

آموزش لایه اترنت Ethernet در TCP/IP

Ethernet در شبکه چیست

Ethernet تکنولوژی هایی که در لایه های پایینی OSI و TCP/IP کمک می کند که شبکه ها در حالت خیلی وسیعی به يكديگر متصل شوند.

.تکنولوژی Ethernet  در لایه Data link وphysical يعني در دو لایه ی پایینی کار می کند.استاندارد هايي که در IEEE براي اين پروتوكول تعریف شده ۸۰۲٫۲ و۸۰۲٫۳ هستند.

سرعت وBandwith که از این لایه ها پشتیبانی ميشود، بین ١٠٠ تا ١٠٠٠٠٠ Mbps ميباشد. برای عملکرد Ethernet وعملکرد صحیح اطلاعات در شبکه ميبايستي درداخل لایه دو و لایه یک  تعدادي پروتکل درلایه ی ۲ و تعدادي تکنولوژی در لایه ی ۱ از طرف IEEE طراحی میشد.

از مهم ترین پروتکل هایی که در لایه ی دیتا لینک قرار گرفته LLC و MAC Address ميباشد .(LLC(Logical Link Control وظیفه ی صحیح رساندن اطلاعات را از لایه های بالایی به لایه های پاييني بر عهده می گیرد.(MAC (Media Access Contrrolیک آدرس فیزیکی است بر روی تجهیزات شبکه و کارت های شبکه و اینترفیس ها از طرف شرکت سازنده قرار گرفته است.

در TCP/IP، لایه اترنت یکی از لایه‌های مهم است که برای ارتباط داده‌ها از طریق شبکه استفاده می‌شود. این لایه به منظور ارسال و دریافت اطلاعات از طریق شبکه ایجاد شده است و نقش مهمی در ارتباطات شبکه دارد. به عنوان یک مفهوم اساسی در TCP/IP، آموزش لایه اترنت می‌تواند به بهبود عملکرد و کارایی ارتباطات شبکه کمک کند. از این رو، آشنایی با اصول و قوانین این لایه از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به بهبود تجربه کاربران در استفاده از شبکه‌ها کمک کند.

 درخواست مشاوره تلفنی رایگان!

کاریابی ، فریلنس و مهاجرت در زمینه شبکه

 RNP.CO.IR@

0938-888-5814

فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود