مقاله های آموزش شبکه

باندل کردن کابل شبکه

باندل کردن کابل شبکه

دراین ویدیو چگونگی کابل کشی ساخت یافته در داخل دیتا سنتریا اتاق سرورانجام داده شده. نکته ای که باید توجه داشته باشید نظم و ترتیب و تمیزی کاراست و باید به شکلی کابل کشی شود, نزدیک به رک RACK که در هنگام کابل کشی برای کابل ها پیچش ,خمش یا شکستگی ایجاد نشود. به همین علت از ابزاری استفاده می شود که این نظم و ترتیب حفظ شود. قطعه ای که درهنگام کابل کشی کابل هارا دسته بندی کند تا از بهم خوردگی و گره خوردگی آن ها درهنگام کابل کشی جلوگیری کند.

کابل هایی که از طریق کف کاذب یا سقف کاذب به رک رسیده شده این کابل ها با بست های کمربندی بسته شده اند و از طریق جداکننده ها کابل ها را طبقه بندی میکنیم.

کابل ها به دسته های ده تایی ۱۲تایی دسته بندی می شوند.

کابل ها را بدون گره خوردگی ازهم  تفکیک می کند و توسط بست های کمربندی آنها را دسته بندی میکند. این نوع کابل کشی و این نوع شبکه کردن دیتا سنترها و سرورها, در شاخه ای از علم شبکه قرار می گیرند که پسیو PASSIVE نامیده می شوند. تفاوت بین اکتیو ACTIVE و پسیو PASSIVE در این است که اکتیو زمانی است که با نرم افزار یا سیستم عامل خاصی کارمیکنید بعنوان مثال کار با IOS سیسکو یا سیستم عامل سرورمایکروسافت. و پسیو زمانی است که کابل کشی و قسمت سخت افزاری شبکه انجام میشود.

Shopping cart0
There are no products in the cart!